مدونة الشاعرجاسم ثعلبی (الحسّانی) فی اللغه العربیه و الفارسیه

.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

دلم با یک پرستو همسفر شــد

کنارِ آشیانه هم خطر شـــــد

دوتا دستم فدای بال و پرهاش

دل و جانم نگهبان تا سحر شد

***

دلم با رنگِ دریا شاد گشـــته

زموج و تابِ گیسو یاد گشــته

ندیدی اشکِ آن در روزِ روشن

تو شبها سیلی را بر باد کـرده

***

دلم محتاجِ دیدارت نشســــــته

صد وبیست روز در راهت نشسته

نگفتی بی گناه در انتظـــــــارم

پزشکِ تختِ بیمارت نشســـته

***

دلم سوزید دردِ هر جدایـــــــی

به دور انداخت عشق و بی وفایـی

چه راحت ساده مانده در خیالش

فقط دلسوزِ اشکِ بی خدایــــی

***

دلم مهریه باریده به خانــــه

طمع بر داشت از عشق و ترانه

خدایا چترِ خوشبختی بچرخان

ثوابی جان فشانِ عاشقانــــه

***

دلم دیواری دورِ دلبرم کاشـــــت

از آن معمارِ چینی سنگ بر داشت

نگاهِ یاورم صد رخنه کنــــــــده

هزاران راه بر دیواره ام داشــــت

***

جاسم ثعلبی (حسّانی) 15/11/1391

 





:: برچسب‌ها:
رباعیات حسّانی 2 ,
:: بازدید از این مطلب : 1499
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : جاسم ثعلبی (حسانی )
ت : یک شنبه 15 بهمن 1391
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








صفحات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی